Sunday 28 July 2013

HEART #decision

َاَللَّهُمَّ مُصَرِّفَ الْقُلُوْبِ, صَرِّفْ قُلُوْبَنَا عَلَى طَا عَتِك

“Ya ALLAH, Tuhan yang mengarahkan hati-hati,
arahkanlah hati-hati kami untuk taat kepadaMU”
اَللَّهُمَّ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوْبِ, ثَبِّتْ قَلْبِيْ عَلَى دِيْنِك

“Ya ALLAH, Tuhan yang membolak-balikkan hati-hati,
tetapkanlah hatiku pada agamaMU”


Hati. Susah nak jaga. Silap haribulan,parah. Macam hati aku.

Kritikal.



Niat belajar pon tak berapa nak betul. Iman sangatlah rapuh. Duk pikir pasal awek lagi. Gossip lagi. Cemburu. Dendam rindu lahh konon.
Nampak tak macamne hati aku yg memang tak berada pada keadaan sepatotnya?

Kalau kes hati yang tak ingat pada Sang Pencipta lagi lah. Kes berat ni. Berat nanang :'D

Allah dah bagi hati untuk kita jaga. Tapi sungguh, payah, susah .

Mama,paksu,atuk,makcik,Aunty Mala selalu pesan suruh dengar kata hati kadang-kadang tu. kan ?

Cikgu bahasa ckap, "Ikut hati,mati "
*peribahasa je tu wehhh*

kawan pulak cakap, Hati tu buta.
*hati ada mata ke.eh? *

Hati tu raja dalam diri.

Nak niat guna hati.

Hati pon tempat syaitan lepak. Suka sangat.

Iman pun dari hati
Apa pengertian iman? (soalan pai)
-mengaku dengan lidah,membenarkan dengan hati,mengamalkan dengan perbuatan-
*A+ SPM ! *

Nampak tak ? Hati tu precious sangat. Kena ada specific care.
" nak bagi jagaan apa?"

"Santapan rohani,babe ! "  :)

Hati aku kadang-kadang silap buat perhitungan.



Orang cakap hidup ni cuma sekali. Nenek aku pon cakap. And yes, Allah bagi hidup atas dunia ni only once. Kali kedua hidup selepas mati tu,bila bangun dah ada kat Padang Mahsyar. kan ?

In this short life jugak lah Allah bagi banyak ujian. 
Setiap orang berbeza. Kau lain. Aku lain.

Dan bila kena buat pilihan nak mana satu,sangat lah susah. Allahu .

To decide,memang aku lemah. dengan hati yang fragile macam ni.

Tapi Allah ada. kan?

Harap apa yang aku buat betul. Walaupun payah.Susah.Berat.Seksa.

Allah. Tolong.

Keep the faith in me on what I choose to be. :')

Leave everything to Allah after you have tried yours and make some effort is the best thing for me.

Moga Dia bantu . amin.




No comments:

Post a Comment