Saturday 27 July 2013

Hati. Doa. kau

                                                     Assalamualaikum Cinta.

eh? pehal nak beri salam kat cinta tetiba ?
sebabnya adalah.. (batuk)
semua orang aku sayang. aku kasih. aku cinta. atas nama saudara. :)

okay takk.sebenarnya post kali ni ada kaitan dengan that 'cinta'.
tapi betul la aku sayang kasih cinta semuanya. :D

alkisahh..(cehh)


  

pernah jatuh cinta ? pernah rasa rindu ? pernah rasa nak dirindui balik ? dicintai semula ?
tak pernah?
eh.itu lumrah kot. Its a fitrah :)

tapi kadang-kadang mesti ada yang terjatuh dari landasan. tersungkur . jatuh jauh dari cinta sebenar.
"apa pulak cinta sebenar..aku dah cinta dia setengah mati kot."
jadi sekarang kau dah separuh nyawa lah ye?
Cinta kepada Dia yang beri perasaan cinta tu dekat kita lah sayang. :)


and me. pernah rasa suka. pernah rasa sayang. for a guy .
*tolong jangan gelak.itu fitrah*

kali pertama aku nampak kau.macamni aku cakap.
 "pehal mamat tu nampak bajet sangat?keding pendek sepet je kot"
*waktu zaman dahulu kala aku,mmg aku suka shoot je apa nak cakap*
and there's one of my friend said. Budak tu banyak admirer kot niss.memain je kau nak cakap dia macam tu.
ada aku kisah?? langsung tak. (for that time being)

nak dipendekkan cerita (sebab tktahu nak write cemane).,
masa waktu prep petang,classmate aku dengan muka berseri bangga excitednya cakap,
"Nisssss! ada orang suka kau~"
tengah ada monthly stomach ache.memang aku takde mood.langsung.
"so?apa kaitan?ada aku kisah?pakwe aku sekarang dah ada.tahun depan dah nak kahwin."
haah,nmpak tak jawapan poyo telampau kat situ.

Malam.

lepas dh habis al-Mulk,pejam mata. Fikiran melencong. 
Budak yg aku cakap cukup pakej bajet tu suka aku?! pehal pulak nak main suka-suka nih.
*well,thats fitrah*
tapi pehal kau ? (tak puas hati takde jawapan)
serius kusut fikiran.mungkin tak perlu pun fikir.tapi entah.
curiosity dah beyond limit dah malam tu.
rasa tak selesa.call ibu.told her everything.every single thing yang diberitahu kat aku.
"dah besar anak ibu nk feeling feeling ye memalam buta ni.knapa nak risau sngat kalau dia suka adik?hmm? "
ya Allah ibu boleh nak gurau manja pulak.I'm serius ibu. I get no idea kenapa I need to know sgt. tapi that feeling is kinda disturbing me. Jiwa kacau tauu mummy.
"Adik,tau tak,Allah yang hadirkan perasaan sayang kita dkat manusia yg lain kan?kasih sayang cinta semua tu datang dari Allah kan? So everything must go back to Him. "
Ibu sangat memahami. Adik syg ibu ketad2.!

Dua tiga minggu.
Since tahu yg kau suka aku,nama kau selalu dalam doa aku.

"Ya Allah,seandainya perasaan dia benar untukku,
Kau hadirkanlah jua perasaan yg sama padaku untuknya.
Ya Allah,sekiranya perasaan itu menjauhkan kami berdua dariMu,
Kau hilangkanlah dan berikan kami ketabahan.
Sungguh, Engkau Maha Pemberi Kasih Sayang.
"

Aku suka kau.tak lama lepas tu.sungguh.kerana Allah.
Dalam hati,Allah nombor satu. Kau pon ada sama.walau sikit. :')
*yang lain pun nak jugak*


Aku pernah baca twitter kau. Walaupon aku tak follow time tu,kau tak mangga,jadi boleh aku baca. :D
Apa yang aku dapat,kau bnyak tweet pasal hati.
Aku tak tahu kau sesaja tau mmg sengaja.
Tapi aku tahu tu bukan untuk aku.walaupon kadang2 perasan.eh?
*org sensitif mmg kuat perasan*

Semalam.

Yes it was a speechless day.indeed. Aku pon rasa. tapi taktahu kenapa.kan?
-sebelum pergi.-
"Aniss,dia suka ***** "
Me : Ohh.haha.dah agak dah.
*jawapan nak cover*
dalam hati: "Kalau betul yg dulu kau suka aku,cepatnya hati kau berubah.tapi mungkin kau sebenarnya mmg suka dia.Aku yang perasan.
Tapi kalau dulu mmg kau suka dia dan tak pernah suka aku,kenapa Allah bagi perasaan tu dkat aku.(mestilah,itu fitrah). tapi kenapa kau? "

Sedih. Pilu. Sakit.

taktahu apa aku rasa.Aku mintak jadi tabah dengan Allah. Lelaki yang dulunya dikatakan suka aku dah suka orang lain waktu aku cuba suka dekat dia balik. (ayat skema)

Untuk kau,aku mintak maaf.
"pehal pulak ? "

Sebab pernah terdetik dekat hati aku yang aku suka kau.

love dalam konteks suka :')

Sakit bila tau. Tapi mungkin terbaik. Kita taktau. Allah is the best planner. kan ?
lagipun kita baru 17. Tooo early to talk about this elderly matter. haha
But aku tak doa macam tu lagi dah. Cuma mintak Tuhan tabahkan hati aku ni je. For the past that happened,to this that just happened and for everything that might happen.

Mungkin ni jugak ujian. Ujian dari Allah untuk hati. Tersilap sayangkan orang. Hati sendiri terluka.
Terima kasih Allah .Ujian bermakna Allah rindu nak dengar rintihan hamba Nya.
Terima kasih ibu . Listening to my story makes you know betapa rapuhnya hati pinjaman tuhan ni.
Terima kasih untuk kau. Bagi aku jadi perasan dan rasa yg bercampur baur tu.


chocolates.warna warni.macam perasaan aku. Mixed. :')

Aku akan doakan yang terbaik untuk kau.
Insha Allah jodoh kau dengan si dia akan mendahului sebelum ajal menjadi jodoh kau terlebih dahulu. :)

#post kalini amatlah jiwang karat hijau.harap maaf


No comments:

Post a Comment